fbpx

KARTOITUS

Koska emme pysty keskittymään samaan aikaan täysin erilaista asennetta vaativiin tehtäviin, keskity vain yhteen moduuliin kerrallaan.

Tässä moduulissa kartoitat lähtökohdat ja päätät, mitä haluat saavuttaa. Päämäärä mahdollistaa merkityksellisen tuotteen suunnittelun. Samalla tavalla kun et voi kokata ilman reseptiä ja oikeita ainesosia, tuotesuunnittelussa on tietyt prosessit tietyssä järjestyessä, koska ilman niitä tulos on yllätys. Et halua yllätystä, vaan toimivan yrityksen.

Vertaillaan kahta yrittäjää. Toinen haluaa tehdä keskosvaatteita ja toinen haluaa tehdä kalusteita. Keskosvaatteiden tekijällä on helppo tehdä päätöksiä ja tutkia aihetta sekä suunnitella, koska hänen päämääränään on tarjota keskosille ja heidän vanhemmille hyvää oloa ja helpottaa hoitohenkilökunnan toimintaa. Vaikka aihe ei olisi ennestään tuttu, tutkimalla löytyy pienille asiakkaille parhaat ratkaisut, ja suunnitteluvaiheessa saattaa syntyä joku todellinen innovaatio, kun tavoite on niin tarkkaan määritelty. Asiakkaat tulevat tutuiksi jo suunnitteluvaiheessa, kuten myös se, miten, kenelle ja missä tuotteita kannattaa markkinoida ja myydä.

Yrittäjä, joka haluaa suunnitella ja valmistaa kalusteita täysin omilla ehdoillaan (tähän voit laittaa minkä tahansa tuotteen), on heikommassa asemassa, koska hänellä ei ole asiakasta inspiraationaan ja vaatimassa tietyntasoista toimintaa. Voit kuitenkin kokeilla kumpaa tahansa tapaa, koska voit aina palata alkuun.

Mutta nyt aluksi kartoita, mitä sinulla jo on, ja huomaa, että sitä on yllättävän paljon!

1.JOHDANTO

2.LÄHTÖKOHDAT

3.RESURSSIT

Vieritä ylös